8 клас. Укр.літ

УРОК 49

 “Місце для дракона” Юрія Винничука
ПЕРЕГЛЯНЬ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

1.Юрій Винничук «Місце для дракона». Презентація
https://www.youtube.com/watch?v=p0fQBpJ-FuE

2.ПРОСЛУХАЙ ТВІР
Юрій Винничук - Місце для дракона
https://www.youtube.com/watch?v=g9KGiXRqEfM

3.Виконай тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4782888

УРОК47

Проблема знеособлення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”

1.ПОДИВИСЯ ВІДЕОУРОК

Володимир Дрозд - Білий кінь Шептало


2.Українська література, 8 клас, Володимир Дрозд. "Білий кінь Шептало" 28.01.21- #Відкритийурок


3. Прослухай аудіокнигу Володимир Дрозд "Білий кінь Шептало"


4. ВИКОНАЙ ТЕСТ ЗА ПОСИЛАННЯМ

УРОК 48

РЗМ Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? ( міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”)
Опрацюйте матеріал за посиланням

Напишіть власні думки ( міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”)
Роботи надішли до 5 квітня


УРОКИ 29-30.

ТЕМА:НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА (4 год)Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”). Влада грошей – проблема трагікомедії «Сто тисяч». ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія

Мова дійових осіб трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” як виражальний засіб
Мета: на прикладі твору І. Карпенка-Карого дослідити як вирішується проблема влади грошей; розвивати вміння логічно мислити, спостерігати, узагальнювати, робити висновки; формувати кругозір, світогляд школярів; виховувати зневажливе ставлення до таких багатіїв як Калитка, негативних рис його характеру; прищеплювати інтерес до наслідків власної праці.
ПЕРЕБІГ УРОКУ

1. Переглянь презентацію та відеореферат

Іван Карпенко-Карий

2. За опрацьованим матеріалом виконай ТЕСТ Біографія І.Карпенко-Карого 


3. ПРОСЛУХАЙ Іван Карпенко-Карий. Сто тисяч (Аудіокнига)

4. АБО ПОДИВИСЯ ВИСТАВУ  

Сто Тисяч

ДЗ:   1. ДО НАСТУПНОГО УРОКУ ПІДГОТУЙ ХАРАКТЕРИСТИКИ ДО ОБРАЗІВ П`ЄСИ
2. Напиши відгук про виставу "Сто тисяч"

Сфотографуй роботу та відправ на вайбер  0974852978  чи на електронну адресу:

lnekiga@gmail.com







УРОК 23    ДАТА:  7    грудня 2020     

ТЕМА: ЗАПИСАТИ НА АРКУШІ

Сьоме  грудня 

 Контрольний твір на одну із запропонованих тем за творчістю Т. Шевченка та Лесі Українки

(Тему твору....)

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

1. Бліцопитування

-  Пригадай які враження охоплювали вас під час читання творів Т. Шевченка?

-Чи завжди прагнули надати допомогу, висловивши співчуття героям поета? Відповідь вмотивуйте, посилаючись на приклади з художніх творів письменника.

-Дослідіть, як сам автор ставився до своїх героїв? Висловіть власні припущення?

- Яким чином життєвий шлях Тараса Григоровича пов’язаний з долею героїв його літературних творів?

-Що необхідно знати, вміти та практично застосовувати під час написання письмової роботи? Який матеріал при цьому необхідно використовувати? Яких помилок слід уникати, виконуючи роботу?

- Що характерно для твору-роздуму?

2. Емоційна налаштованість учнів на виконання роботи

Мікрофон: «Я бажаю….», «Я впевнений….», «Я зможу виконати роботу, оскільки…».

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Епіграф

Шевченко як поет — це був сам народ,

що продовжував свою поетичну творчість.

М. Костомаров

 

Шевченкові ніколи не доводилося вигадувати,

про що писати, бо належав до тих творців,

які пропускають через своє серце стогін народу,

які лишаються з ним до останніх хвилин життя.

О. Коваленко

 1. Міні-підготовка до написання твору-роздуму

1.1. Вступне слово вчителя.

Що таке твір? Це неповторна індивідуальність людини, її мислення, творче натхнення. Кожний має право висловити власне бажання, судження щодо теми роботи. Написати твір — значить мати можливість глибоко пройнятися його темою, виважено і ґрунтовно надати вичерпне своє бачення проблеми, спираючись на знання життєвої долі митця, його героїв.

Тож викладаючи свої думки у письмовій формі, пам’ятайте, що вони не претендують на вичерпне трактування теми, висловлюйте суб’єктивну думку. Нехай цей вид діяльності принесе вам насолоду, гарний настрій і бажання творити цікаве, корисне і піднесене.

1.2. Поради щодо написання твору.

Перш ніж приступити до написання твору, ви повинні визначити і розкрити проблему, що випливає з його заголовку. Це й буде змістом твору. Як правило, у вступі вказується час написання художнього твору, відбувається знайомство з особистістю автора, з його позицією в оцінці подій і фактів, про які ви довідуєтеся з твору.

Основна частина — це безпосереднє розкриття теми. Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення ваша повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного. Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, оскільки тоді розкриття теми твору не буде достатнім. Твір написано. Слід повернутися

до заголовка та уважно перечитати зміст. Треба пам’ятати, що письмова робота вимагає орфографічної грамотності, дотримання правил пунктуації, стилістичної вправності. Письмова робота повинна відповідати таким вимогам: глибока змістовність, самостійність аналізу, глибоке розкриття теми, емоційність і стислість, образність вислову, оригінальність, стилістична довершеність, лексичне багатство, орфографічна і пунктуаційна грамотність, логічні висновки, охайність.

1.3. Методичні рекомендації. «Елементи роздуму у творі».

-Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору. Доречним є застосування мовних конструкцій на зразок «Я вважаю…», «На мою думку…», «Я підтримую…», «Уважаю…», «Я погоджуюся…», «Мені здається…», «Переконаний…», «Я не підтримую…», «Я хочу спростувати…», «Я не погоджуюся…», «Хочу піддати сумніву…», «Як на мене, то…», «З одного боку…, а з іншого…» тощо.

-Проілюструйте тезу необхідними доказами (аргументами). Пропонується використовувати мовні конструкції на зразок «тому що», «це доводить», «підтвердженням цього є», «це засвідчує», «свідченням цього є», «доказом цього може бути» тощо.

- З’ясуйте послідовність наведених аргументів.

-Наведіть переконливі приклади з художнього твору, факти з життя його автора. Рекомендується використовувати мовні конструкції на зразок «наприклад…», «прикладом може слугувати…», «яскравим прикладом цього може слугувати…», «не можна не згадати…» тощо.

- Звертайте увагу на логічність і послідовність викладу думок, дотримуйтесь причиново-наслідкових зв’язків у роботі. Структуруйте твір за абзацами. Використовуйте мовні кліше,

слова-скріпи, що оформлюють текст, на кшталт «по-перше», «по-друге», «з цього випливає», «як було зазначено», «повертаючись до думки», «як можна побачити» тощо.

-Зробіть висновок. Він повинен відповідати тезі, висловленої учнем (її перефразовано або повторено), й органічно випливати з аргументів і прикладів. По закінченню твору можна

використати мовні конструкції на зразок «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «висновком може слугувати» тощо.

Перелік тем, запропонованих для написання контрольного твору-роздуму за поезією Т. Шевченка та Л.Українки

1. Життя Т.Шевченка — подвиг, який вартий на велику пошану й одвічну пам’ять.
2. Мій Шевченко
3. Мої роздуми про поезії Лесі Українки

ЗРАЗОК   Тарас Шевченко…З душевним трепетом пишу це святе ім’я. Частіше в грудях б’ється серце, коли його вимовляю. Він прийшов у світ, коли, ще скутий кригою, сивів у берегах Дніпро. Березень благословив першу сльозу немовляти.

Поезія Шевченка проникла в мою свідомість ще в ранньому дитинстві.

Пригадую, коли я тільки почав ходити і говорити, мама тихо читала мені його поезії. Хоч мало що розумів, та в пам’яті моїй вони залишилися назавжди.

Коли вже вчився в школі, на день народження мені подарували гарненьку збірочку «Кобзар». Притиснувши до серця, як найдорожчу святиню, щойно подаровану книжку, я, затамувавши подих, дивився в його мудрі очі на обкладинці.

Гортаю книжку.... Сторінки шурхають…Перша, друга, третя…

Перед очима постає одна картинка за другою. Переді мною, ніби наяву, постала Шевченкова Катерина. А ось «Гайдамаки», «Гамалія»- і в пам’яті зринають картини далекого минулого нашого народу, героїчні битви, сміливі походи. Далі - «Кавказ», «Єретик», «І мертвим, і живим…», «Сон». І всі твори – гірка правда про поневіряння, страждання і криваві сльози знедоленого народу.

Так міг писати тільки Шевченко!

Його творчість для мене- слава й майстерність, велич і мужність, далекоглядність і безсмертя. Щоразу, гортаючи томик Шевченка, спілкуюсь із поетом, який вказує шлях своїм віщим сном.

Цього року Україна відзначає 200-річчя великого Кобзаря. Аж не віриться: це ж два століття його віддаляє від нас, а ми й тепер радимось, розмовляємо з ним, як з нашим сучасником, і кожне його слово є для нас зрозумілим та актуальним. Ніби з небес позирає він на наше життя, бачить наші клопоти й біди, наші смутки і радощі.

Перечитуючи «Кобзаря», я із здивуванням бачу, як Тарас Григорович на кожній сторінці допомагає нам і краще вдивитись у вічну красу нашого «тихого раю», й палкіше полюбити його.

Тож, виконуймо його заповіти! Усією спільнотою зберігаймо мир на землі, не губімо красу батьківських криниць, гніздо пташине, садок вишневий коло хати. Щоб на шляхах золотіли хліба, синіли волошки в житах, усміхалося ласкаве сонце.

Помилуйте, Тарасе Григоровичу, що тривожу вашу зболілу душу, втомлене тіло, але, прочитавши ваші вірші, звернені до нас, нащадків, вирішив подякувати за теплі, сердечні, щирі слова, за те неоціненне, чим збагатили Ви мене, над чим змусили задуматись… Вірю, що ніколи не перестане дивувати мене Ваш величезний талант!

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

УРОК 24         ДАТА:  7 грудня  2020    

ТЕМАВолодимир СОСЮРА. Коротко про поета.Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!”Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини. ТЛ: громадянська лірика  В. Сосюра «Васильки» – зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер…»). ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика.

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

1. Опрацюй сторінки 60-67 (підручник УКР.ЛІТ 8 клас)

2. Прочитай поезії.

3.ВИВЧИ поняття з теорії літератури громадянська лірика,  інтимна лірика, пейзажна лірика.

4.ВИВЧИ НАПАМ`ЯТЬ "Любіть Україну!"

5. Виконай тест за посиланням 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3963705

 УРОК 16.    ДАТА: 9 листопада 2020    

ТЕМАПозакласне читання Поезія Богдани Матіяш

ПЛАН УРОКУ:

1.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D1%82%D1%96%D1%8F%D1%88_%D0%91%D0%BE%D0%B3%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D0%92%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0
2.Переглянь буктрейлер

Богдана Матіяш – Ті що люблять

ті що люблять подивися які вони прості і красиві
делікатні як найперше ранкове світло
безтривожні як голуби

ті що люблять поглянь як багато вони віддають
і як легко усе що приходить приймають
подивися на їхні долоні повні скарбів
на їхню шкіру на їхні очі на усміх
радісний і щасливий на їхній спокій
погідний як літній вітер

ті що люблять вони як дельфіни
що вистрибують із води веселі й лагідні
розбризкуючи довкола сотні бризок
розливаючи довкола стільки світла

навчися в них дякувати за все що є і чого немає
навчися приходити довірливо й лагідно
і відходити просто

як світло увечері гасне як птах засинає
як вода що тече в землю вертається

Прослухайте

Богдана Матіяш. Королева. Кость Москалець (музика)

1.Записуємо дату

2.УПЧ Поезія Богдани Матіяш

3. Запишіть не менше 12 речень про Б. Матіяш

3. Мої враження  від поезії(оформлюєте відповідь письмово, фотографуєте, відлравляєте вчителю

Сфотографуй роботу та відправ на вайбер  0974852978  чи на електронну адресу:

lnekiga@gmail.com

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...

УРОК  15   ДАТА:     9 листопада 2020     

ТЕМАВиразне читання поезій напамять

ПЛАН УРОКУ:

1. Розповідаємо поезії напамять по відеозвязку
2. Запис Відеопоезії   відправ на вайбер  0974852978  чи на електронну адресу:

lnekiga@gmail.com


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:

УРОК 13   ДАТА:  2 листопада   2020                             

ТЕМАТворчість як єдина втіха на засланні в поезії “Думи мої, думи мої...” (1847)

ПЛАН УРОКУ:

1.Переглянути відео

Шевченко Тарас Григорович: "Думи мої, думи мої..." (1847).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Виконати письмово аналіз поезії “Думи мої, думи мої...” надіслати вчителю.
Вивчити напам`ять 1 поезію на вибір “Думи мої, думи мої...” (1847) або “Мені однаково, чи буду...”


УРОК 14    ДАТА: 2  листопада      2020                            

ТЕМАРоздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...” ТЛ: Філософська лірика

ПЛАН УРОКУ:

1.Прослухати відеопоезію

Богдан Ступка - Мені однаково (Тарас Шевченко)

2.Виконати письмово аналіз поезії “Мені однаково, чи буду...”
3. Прочитати поезію “Ой три шляхи широкії...”  (у підручнику)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: Письмово виписати в зошит образи символи “Ой три шляхи широкії...” надіслати вчителю.Вивчити напам`ять 1 поезію на вибір “Думи мої, думи мої...” (1847) або “Мені однаково, чи буду...”



УРОК          ДАТА:  листопада 2020    

ТЕМА


Сфотографуй роботу та відправ на вайбер  0974852978  чи на електронну адресу:

lnekiga@gmail.com

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...

УРОК ....    ДАТА: .....                                       

ТЕМА: ....

ПЛАН УРОКУ:

1.
2.
3.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...https://padlet.com/lnekiga/tpggf3pxkdcfgekp

Немає коментарів:

Дописати коментар