7 клас. Укр.мова

УРОК 65 

П`яте квітня

ТЕМА: Сполучник.Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням. Використання сполучників у простому і складному реченнях: сполучники сурядності й підрядності.

Перебіг уроку

1.Переглянь  відеоуроки за посиланням 

https://www.youtube.com/watch?v=tApAU8uC76Q

2. Вивчи правила у підручнику П. 45-46, с.166-174

3.Виконай тест за посиланням 5 квітня до 20:00

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3954954

4.Виконай ВПРАВА 484 (усно)

Домашнє завдання. Вивчи правила у підручнику П. 45-46, с.166-174, 

ВИВЧИ ТАБЛИЦЮ на с.171

Виконай ВПРАВА 487 (письмово) ВІДПРАВ учителю 8 квітня


УРОК 43. 11 січня 2021

ТЕМА:Узагальнення й систематизація вивченого з теми  «Дієприслівник».

МЕТА:повторити та узагальнити матеріал з теми «Дієприслівник», підготуватися до контрольної роботи

ПЕРЕБІГ УРОКУ

1. Запиши в зошитах  число, Класна робота, тему уроку.

2. Повтори за підручником параграфи 27-31 с.98-112 АБО переглянь уважно ВІДЕО за посиланням  Дієприслівник

3. ВИКОНАЙ  письмово Вправа 317 + завдання 1,2 до Вправи.

4.

5. НАДІШЛИ ВЧИТЕЛЮ  11 січня на електронну 

адресу: lnekiga@gmail.com      (l - л английская)

Домашнє завдання: повтори П 27-31,підготуйся до КР з теми "Дієприслівник"

УРОК 25. 

ТЕМА: Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки в реченнях з дієприкметниковими зворотами.

Мета:  ознайомитися з темою «Дієприкметниковий зворот», сформувати вміння визначати його в реченнях, правильно інтонувати речення з дієприкметниковими зворотами та вживати у таких реченнях розділові знаки.

ПЛАН УРОКУ:

1.УВАЖНО ПОДИВИСЯ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

Дієприкметниковий зворот

ПРИКЛАДИ ТА ВПРАВИ З ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЗАПИСУЄМО В ЗОШИТ

Конспект уроку



ВИКОНУЄМО ПИСЬМОВО Завдання і питання  для самоконтролю

1. Визначити та підкреслити дієприкметниковий зворот

  Душа, освітлена любов’ю, ніколи не черствіє. Сідаюче сонце обливало світлом дворище. Народ,  відроджений у битвах, піднявся із колін. Правда, збережена у віках, не спопеліє. Передане  від батька до сина слово летітиме крізь бурі і дощі.  

2. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. Дієприкметникові звороти підкресліть.

1. Раз добром нагріте серце вік не прохолоне (Т. Шевченко).   2. Запам'ятати хочу кожне слово почуте десь зненацька, випадково (Д. Луценко). 3. Народжене у муках слово запам'ятається чи ні? (Л. Дмитерко). 4. Існують прекрасні дороги націлені на перемоги (П.Осадчук). 

Дати відповіді на запитання (УСНО)

1.Що називається дієприкметниковим зворотом?

2.Де він може знаходитись по відношенню до означуваного слова?

3.Як ми його виділяємо в усному мовленні? А на письмі?

4. Чи завжди виділяємо комою дієприкметниковий зворот?

5. Яку синтаксичну роль виконує дієприкметниковий зворот у реченні?

Роботу фотографуємо та  надсилаємо на вайбер  0974852978  або на електронну 

адресу: lnekiga@gmail.com      (l - л английская)

Завдання виконати до 14.11.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: ВИКОНАТИ ТЕСТ ЗА ПОКЛИКАННЯМ ДО 15.11 (15:00)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9911039

УРОК 24. 

ТЕМА: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета:  познайомити   з дієприкметником як особливою формою дієслова; пояснити властиві дієприкметникові граматичні ознаки дієслова й прикметника;   знаходити дієприкметники у реченнях, з’ясовувати їх рід, число, відмінок, синтаксичну роль.

ПЛАН УРОКУ:

1.Переглянь відео за покликанням

Конспект уроку

  Дієприкметник — це особлива форма дієслова, яка означає ознаку предмета за дією або станом і відповідає на питання який? яка? яке? які?

  Дієприкметник, як уже свідчить його назва, має ознаки і дієслова, і прикметника. 

  Як форма дієслова він називає дію, буває доконаного (позеленілий) або недоконаного (зеленіючий) виду.

  З іншого боку, дієприкметник, як і прикметник, називає ознаку предмета  (достигле яблуко), змінюється за родами, числами й відмінками  (достиглий, достигле, достиглі, достиглих).

  У реченні дієприкметник найчастіше буває  означенням  (Наче зачарований велетень, стояв ліс. Освітлена сонцем кімната здалася Юркові казковою), інколи – іменною частиною  складеного присудка (Людина народжена для щастя).

Дієприкметник – особлива форма дієслова

Означає  ознаку предмета за дією

Відповідає на питання який?

Граматичні ознаки

як у дієслова

як у прикметника

1.вид (доконаний, недоконаний);

1) відноситься до іменника;

2) час (теперішній, майбутній);

2) змінюється за родами, числами, відмінками

3) однакові залежні слова (іменник, займенник, прислівник)

3) буває означенням і присудком

ВИКОНУЄШ ПИСЬМОВО ЗАВДАННЯ
1. Гра «Упізнай мене».

Прочитати  речення. Знайти дієприкметники.  Виписати їх. Визначити   рід,число, відмінок, вид, час  та синтаксичну роль.

Яблука доспілі виснуть наді мною.

Усе навколо затихло  під владою чаруючої ночі.

Тополя шепоче у вікна відчинені.

2. Гра «Хто заблукав».  

Підкреслити зайве слово.  

А) обсаджений, притихлий, тихий;

Б) побілений, червоний, грізний;

В) сидячий, пробитий, зробити.

Питання для самоконтролю

Дати відповіді на питання:

1. Дієприкметник – це …

2. Дієприкметник відповідає на питання …

3. Граматичні ознаки як у дієслова  … -

4.  Граматичні ознаки як у прикметника  … -

5. У реченні дієприкметник найчастіше буває  …

 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:..ВІДПРАВ Учителю.УРОК 24.   ДАТА: 11 листопада 2020          

ТЕМАУРОК 24.   ДАТА: 11 листопада 2020          

ПЛАН УРОКУ:

1.
2.
3.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...

УРОК 23        9 листопада

ТЕМАКонтрольна робота 2. Дієслово (ІІ частина) (тестування).

ПЛАН УРОКУ:

1.Пройти тест за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdeCNem2gQKV_P2FlU5cEHw7_m2Vukiys4P5NBL2nmVv5eFkg/viewform?usp=sf_link



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...


УРОК  22.   ДАТА: 6 листопада 2020  

ТЕМАНе з дієсловами. Правопис -ться, -шся в дієсловах  (повторення).

ПЛАН УРОКУ:

1.Переглянь обов`язково відеоурок за покликанням

2.Переглянь обов`язково відеоурок за покликанням

«Не» з різними частинами мови. Онлайн-курс з підготовки до ЗНО "Лайфхаки з української мови"


3.ВИКОНАЙ ЗАВДАНЯ (письмово)

Спишіть, знімаючи риски

1. He/зітхай, а працюй, марно часу не/гай! (Б. Грінченко)

2. He/гайся у добрі. Не/обізлися в горі (Т. Севернюк).

3. He/попадайся в сіть брехні (Б. Черепков).

4. Я в ніжну душу не/впускаю страшну байдужості іржу (С. Келар).

Спишіть прислів’я, на місці крапок додаючи дібрані з довідки дієслова з не.

1. За воду ... .

2. До чужого рота ворота ...

3. Чужим добром ...

4. Не полізеш у вогонь, то ...

5. Вода в решеті....

6. Кисла яблуня солодке яблучко ...

7. Брехнею світ пройдеш, та назад ...

ДОВІДКА. Не дякують. Не приставиш. Не забагатієш. Не обпечешся. Не застоїться. Не вродить. Не вернешся.

Роботу фотографуємо та  надсилаємо на вайбер  0974852978  або на електронну адресу: lnekiga@gmail.com      (l - л английская)

Завдання виконати до 08.11.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 УРОК  21.   ДАТА: 4 листопада 2020      

ТЕМАУрок мовленнєвого розвитку. Особливості будови опису зовнішності людини. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису зовнішності людини (за складним планом). К. усного переказу

ПЛАН УРОКУ:

Пригадайте

Що таке текст?(група речень, об’єднаних спільним змістом (темою),головною думкою та граматичними засобами).

Які ознаки тексту?(тема, основна думка, змістовий зв’язок, завершеність).

Які ви знаєте стилі мовлення? (розмовний, офіційно-діловий, науковий, публіцистичний, художній).

Які ви знаєте типи мовлення?(розповідь, опис, роздум).

Опис зовнішності людини — це словесний портрет, зображення людини мовними засобами. Портрет передає загальний вигляд і конкретні деталі зовнішності людини.

Опис зовнішності має характерну будову: у кожному реченні названо певну деталь («відоме», або «дане») і ознаку цієї деталі («нове»).

Розрізняють д і л о в і ( н а у к о в і ) описи зовнішності людини, у яких

наявні точні, об’єктивні характеристики, і х у д о ж н і описи – емоційно забарвлені, яскраві словесні портрети. У художніх описах поєднуються висловлювання описового й розповідного характеру.

У розповідний текст художнього стилю для пожвавлення, урізноманітнення розповіді вводяться описи зовнішності людини. Через описи зовнішності персонажів розкриваються їхні характери. Перед очима читача постають реальні життєві ситуації та конкретні постаті людей.

Під час опису зовнішності людини необхідно звергнути увагу на вік, характерні риси і вираз обличчя (колір очей, волосся, форма носа, брів, губи, шия), зріст, поставу, ходу, основні елементи одягу. Слід орієнтуватися на опис особливого, яскравого, суто індивідуального в зовнішності людини (заняття і професія, особливості характеру особистості, ставлення до інших людей, загальна культура, манери, хода, вираз обличчя (очей). Ця так звана непряма характеристика зовнішності дає змогу створити цілісне уявлення про описувану людину як особистість.

Ознайомтеся з теоретичним матеріалом  с.217, 219.

Прочитайте текст «Дік Сенд» (вправа 598).

Складіть і запишіть в зошитах план тексту «Дік Сенд».

Уважно прочитайте текст «Дік Сенд» удруге й докладно перекажіть його за складеним планом (усно).

На чернетці напишіть докладний переказ тексту «Дік Сенд» за складеним планом.

Прочитайте написане, подумайте:

 а) чи розкрито тему;

б) чи передано основну думку;

в) чи є початок, основна частина і кінець, чи пов’язані  вони між собою змістом;

г) чи збережено послідовність подій;

д) чи правильно поділено текст на абзаци (дивись план).

Перевірте та відредагуйте написане, подбайте про точність висловлення думок, грамотність, розстановку розділових знаків тощо,

Перепишіть роботу начисто охайно, без виправлень, відповідно до норм української літературної мови.

Здійсніть перевірку написаного в чистовому варіанті.

Роботу фотографуємо та  надсилаємо на вайбер  0974852978  або на електронну адресу: lnekiga@gmail.com      (l - л английская)

Завдання виконати до 06.11.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...                      

 УРОК  20.   ДАТА: 2 листопада    2020                       

ТЕМА Безособові дієслова. Способи творення дієслів.

ПЛАН УРОКУ:

1.Переглянь відео 

Безособові дієслова

2.Переглянь відео

Безособові дієслова. Способи творення дієслів

3.Способи дієслова

Виконати вправу на закріплення та надіслати вчителю
4.Переглянь презентації. Завдання на слайдах ВИКОНАТИ та відправити вчителю



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:





ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...

УРОК 24.   ДАТА: 11 листопада 2020          

ТЕМА: ....

ПЛАН УРОКУ:

1.
2.
3.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:...

УРОК ....    ДАТА: .....                                       

ТЕМА: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

ПЛАН УРОКУ:

1.Переглянь відео за покликанням

Немає коментарів:

Дописати коментар